ارائه الگوی برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی با رویکرد یادگیری سیار

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

تحقیقات جدید به اثرگذاری تکنولوژی در آموزش اذعان نموده‎اند؛ به ویژه با شرایط پیش بینی نشده‎ای مانند اپیدمی‎کووید-19 استفاده از آن تبدیل به یک ضرورت شده است بنابراین؛ هدف از پژوهش حاضر، ارایه الگوی برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی رویکرد یادگیری سیار می‎باشد.

روش کار

روش تحقیق آمیخته اکتشافی متوالی (الگو تدوین طبقه بندی) می‎باشد. برای شناخت عوامل الگوی برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی با رویکرد یادگیری سیار با استفاده از نظریه داده بنیاد- طرح نظام‎مند و انجام مصاحبه بر مبنای نمونه گیری نظری هدفمند، عوامل گوناگون در برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی با رویکرد یادگیری سیار شناخته شده است. نمونه آماریای از میان اعضای هیات علمی‎رشته برنامه درسی، معلمان و برنامه‌ریزان درسی و پژوهشگران حوزه آموزش و برنامه ریزی در شهر تهران انتخاب شد.

نتایج

نتایج تحقیق نشان داد که الگوی تحقیق مشتمل بر یک مضمون فراگیر و 3 مضمون سازمان دهنده و 10 مضمون پایه‎ای بوده است. مضمون سازمان دهنده، چشم انداز یادگیری سیار شامل مضامین پایه‎ای برنامه ریزی یادگیری، بهبود فرهنگ، نگرش و اهداف می‎باشد، مضمون سازمان دهنده غنی سازی آموزش سیار شامل مضامین پایه‎ای غنی سازی یادگیری، عملکرد و اجرای یادگیری، صلاحیت مدرسین، ابزار و روش‎ها، تعامل افراد درگیر در آموزش می‎باشد و ارزشیابی عملکرد شامل مضامین پایه‎ای ارزشیابی و بهبود وضعیت فیزیکی و ارزشیابی و بهبود کیفی می‎باشد.

نتیجه‌گیری

به نظر می‎رسد الگوی مورد نظر می‎تواند در جهت پیشبرد اهداف آموزش در حوزه درس ریاضی با تاکید به یادگیری سیار اثرگذار باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
2224 تا 2232
لینک کوتاه:
magiran.com/p2366567 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!