بررسی اثر تعدیل ایمنی آنتی ژن مارشالاژیا مارشالی بر سلول های دندرتیک جهت درمان بیماران آسمی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه مطالعه

امروزه درمان با سلول های دندرتیک برای درمان بیماری های مختلفی استفاده می شود. مطالعات زیادی بر روی اثرات مثبت کرمهای مختلف در کنترل  و درمان بیماری های آلرژیک انجام شده است.

هدف مطالعه

هدف این مطالعه استفاده از سلول های دندرتیک در تعدیل پاسخ های ایمنی به سمت محافظتی با استفاده از آنتی ژن های مارشالاژیا مارشالی  می باشد که می تواند منجر به تولید لنفوسیت های T تنظیمی گردند و علایم آسم را  کاهش دهند.

روش کار

 جهت انجام این آزمایش ، سلول های تک هسته ای خون محیطی از تعداد 15 بیمار آسمی و 10 فرد سالم  جدا شد و کشت گردید. سپس این سلول های تک هسته ای خون محیطی در مجاورت GM-CSF, IL-4 و آنتی ژن مارشالاژیا مارشالی به سلول های دندرتیک  تعدیل کننده تبدیل شدند. سپس، این سلول های دندرتیک  تعدیل کننده در مجاورت لنفوسیت های Tاین افراد به مدت 5 روز قرار گرفتند و در نهایت غلظت سایتوکاین تنظیمی IL-10 در این محیط با روش الایزا اندازه گیری شد.

نتایج

میانگین غلظت  این سایتوکاین در افراد آسمی و افراد سالم به ترتیب  143.2 ± 6.8  و  135.4± 5.3   پیکوگرم در میلی لیتر بود.نتایج این مطالعه نشان داد که میزان غلظت این سایتوکاین در هر دو گروه  به طور معنی داری  افزایش پیدا کرده است .هم چنین غلظت این سایتوکاین در گروه آسمی بیشتر از گروه سالم بود ولی این اختلاف معنی دار نبود.

نتیجه گیری نهایی

نتایج این مطالعه نشان داد که آنتی ژن مارشالاژیا مارشالی توانایی تبدیل سلول تک هسته ای به سلول دندرتیک  تعدیل کننده با  افزایش سایتوکاین IL-10  را دارد که این سلول ها درتبدیل  لنفوسیت های T  به سلول های نوع تنظیم کننده ایمنی توانمند می گردند. .بنابراین  آنتی ژن این انگل می تواند در درمان بیماران آسمی با سلول های دندرتیک کاربرد داشته باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
3652 تا 3660
لینک کوتاه:
magiran.com/p2403785 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!