پارگی ضربه ای کیست هیداتیک نهفته ریه و غرق شدن و خفگی با مایع هیداتیک در یک پسر 5 ساله، 2021: گزارش یک مورد

پیام:
نوع مقاله:
گزارش موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

درگیری ریه یک تظاهرات شایع بیماری هیداتید در کودکان است. علاوه بر این، کیست هیداتید خیلی بزرگ در کودکان به دلیل کشش پارانشیمی ریه های آنها شایع است. در این مطالعه موردی از کیست هیداتید خیلی بزرگ که به دنبال تروما در اثر تصادف رانندگی و غرق شدن ریه با مایع هیداتید در پسری 5 ساله پاره شده بود، ارایه کردیم.

معرفی مورد

بیمار پسری 5 ساله بود که در یک تصادف رانندگی مجروح شد. او علایم و نشانه های کامل نارسایی تنفسی آشکار را داشت. بر اساس اشعه ایکس قفسه سینه، تشخیص اولیه کیست ریوی مادرزادی بود، بنابراین یک لوله قفسه سینه برای رفع فشار قرار داده شد. با ارزیابی سی تی اسکن قفسه سینه، ما یک پارگی ارتباطی کیست هیداتید را تشخیص دادیم. با وجود درمان محافظه کارانه کامل، وضعیت بیمار تشدید شد. بنابراین تصمیم گرفتیم برای برداشتن فشار کیست روی ریه مداخله جراحی انجام دهیم. وضعیت بیمار بهبود نیافت متاسفانه بیمار ایست قلبی داشت، احیای قلبی ریوی موفقیت آمیز نبود و بیمار را از دست دادیم.

نتیجه گیری

ترومای قفسه سینه در بیماران ترومایی شایع است و پلورال افیوژن، آمپیم و پنوموتوراکس ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. عوامل مختلفی می توانند این علایم را ایجاد کنند و در بین همه علل احتمالی، پزشک باید احتمال پارگی کیست هیداتید به دنبال ضربه به ریه را به عنوان یکی از تشخیص های افتراقی به ویژه در مناطق آندمیک با شیوع بیشتر بیماری هیداتید در نظر بگیرد. در مورد حاضر، پارگی کیست و متعاقب آن غرق شدن و خفگی همراه با مایع کیست علت اصلی مرگ و میر بود.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
684 تا 690
لینک کوتاه:
magiran.com/p2407914 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!