تحلیل محتوای ادبیات تعلیمی رادیو دیجیتال کودک و مخاطب شناسی آن

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

پژوهش حاضر به تحلیل محتوای ادبیات تعلیمی رادیو دیجیتال کودک و مخاطب‌شناسی آن اختصاص یافته است. روش تحقیق حاضر رویکردی کیفی دارد که مکتبی فرد(1393) نیز آن را تایید کرده و بیان داشته است که به نظر می‌رسد که رویکرد کیفی در تحلیل محتوا قرابت زیادی با نقد ادبی به عنوان یکی از رویکردهای رایج در پژوهش‌های ادبی دارد.تحقیق حاضر نشان داده که سهم عمده‌ای از محتوای ادبیات تعلیمی در برنامه‌های رادیو دیجیتال کودک به ذکر آموزه‌های دینی، انقلابی، اجتماعی و... اختصاص یافته است.
یافته‌‌های تحقیق نشان داد که رادیو دیجیتال کودک به عنوان یک رسانه مهم در ابعاد مختلف ادبیات تعلیمی کودکان نقش ایفا میکند.با توجه به نتایج به دست آمده برای سوالات پژوهشی باید این امر را در نظر گرفت که تحقق هدف آموزشی تا حدی وابسته به درک مخاطبان است،لذا پیشنهاد می گردد با توجه به گستردگی کشور ایران و تفاوت فرهنگی کودکان در هر یک از گروه‌‌های سنی،نویسندگان و برنامه‌‌ریزان محتوای لازم را با در نظر داشتن تفاوت های فرهنگی در استان‌‌های مختلف تهیه نمایند چرا که سطح رضایتمندی مخاطبان بسیار متفاوت است. همچنین با توجه به دسترسی بیشتر مخاطبان به فضای مجازی و تاثیر راهنمایی والدین در درک بهتر کودکان از شنیدن برنامه‌‌های آموزشی رادیودیجیتال کودک به نویسندگان و برنامه‌‌ریزان پیشنهاد می‌‌شود که آموزش‌‌هایی از طریق رادیودیجیتال کودک و مدارس در اختیار والدین قرار گیرد تا بتوان در کنار تولید برنامه رادیویی مناسب از والدین به عنوان کمک بیشتر برای تاثیر پذیری کودک از برنامه‌‌های آموزشی استفاده کرد و تاثیر راهنمایی‌‌های والدین سنجیده شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
810 تا 838
لینک کوتاه:
magiran.com/p2462157 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!