ایجاد یک حداقل مجموعه داده ها برای پرونده های اورژانس روانپزشکی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

اورژانس های روانپزشکی به اختلالات حاد در خلق، رفتار یا تفکر اطلاق می شود که نیاز به مداخله فوری دارند. نقش عمده این خدمات ارانه خدمات به بیماران دارای مشکل حاد بهداشت روان است. هدف این مطالعه تعیین مجموعه داده های اورژانس روانپزشکی است.

روش کار

مرور متون به منظور شناسایی مجموعه ای از عناصرداده ای برای اورژانس های روانپزشکی در ایران،آمریکا، استرالیا و انگلستان در سال 1398 انجام شد. سه مجموعه حداقل داده، دو راهنمای اورژانس و پنج فرم شناسایی شدند. عناصر اطلاعاتی دسته بندی گردید. روایی صوری مجموعه حداقل داده های توسط یک پنل کارشناسی بررسی گردید. روایی محتوای حداقل مجموعه داده ها و اهمیت بالینی هریک از عناصراطلاعاتی مشخص گردید. عناصر اطلاعاتی که از بیش از 79% ارزیابی کنندگان نمره 4 و 5 دریافت کردند، در مطالعه باقی ماندند.

یافته ها

براساس بررسی متون 93 عنصر اطلاعاتی در زمینه اورژانس روانپزشکی وارد مطالعه شدند. از این تعداد 53 عنصراطلاعاتی به عنوان عنصر مهم در تصمیم گیری اورژانس روانپزشکی در نظرگرفته شدند که در دسته های ذیل قرار گرفتند: اطلاعات اجتماعی و دموگرافیک، تاریخچه بیماری روانی، تاریخچه روانی خانوادگی، تاریخچه پزشکی، ارزیابی وضعیت روانی، ارزیابی ریسک آسیب به خود یا دیگران و تشخیص و درمان.

نتیجه گیری

باتوجه به اهمیت فراوان بیمارهای روانی و عدم وجود نظام ملی جهت گردآوری این داده ها، انجام مطالعاتی مشابه از ضروریات این حوزه است از نتایج این مطالعه می توان جهت طراحی فرم های تخصصی در زمینه اورژانس روانپزشکی و گردآوری صحیح و کامل اطلاعات پرونده های روانپزشکی استفاده نمود.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
223 تا 230
لینک کوتاه:
magiran.com/p2470789 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!