جلوه های رئالیستی و اسطوره ای در رمان الدورادو و تحلیل جامعه شناختی بحران مهاجرت در این اثر، تداعی مشکلات پناهجویان و مهاجران ایرانی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
بی تردید، مقوله مهاجرت را می توان یکی از موضوعات چالش برانگیز در میان رویدادهای نیمه دوم قرن بیستم و نیز حوادث قرن بیست و یکم تلقی کرد که نه تنها عرصه های گوناگونی از قبیل سیاست، جامعه ، فرهنگ، اقتصاد، اخلاق و خانواده را تحت تاثیر خود قرار داده است، بلکه جایگاه و اهمیت آن، نظر بسیاری از نویسندگان برجسته و پر آوازه در سراسر جهان را به خود جلب نموده است تا بحران مهاجرت را دستمایه اصلی آثار خود قرار دهند. در میان رمان نویسان نوظهور در دو دهه اخیر، لوران گوده ، نویسنده فرانسوی را باید در شمار کسانی قرار داد که به این مقوله پرداخته است. در این مقاله می کوشیم تا ضمن برشمردن پیامدهای بحران مهاجرت، جلوه های ریالیستی رمان الدورادو و نیز ابعاد اسطوره ای و عناصر نمادین در این رمان را تحلیل و بررسی کنیم. نتایج حاکی است : این اثر، گر چه ترسیمی عینی از تلخ ترین و تراژیک ترین وضعیت انسانهایی رنج دیده و درمانده ارایه می دهد و سرشار از عناصر ریالیستی محض است؛ با این همه، همچون دیگر آثار گوده این عناصر ریالیستی چنان با جلوه های نمادین و اسطوره ای عجین می شود که تفکیک میان آنها امری دشوار می نماید.
زبان:
فارسی
صفحات:
1156 تا 1168
لینک کوتاه:
magiran.com/p2494526 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!