سنجش پلاریزاسیون فلورسنس با استفاده از پروتئین نوترکیب ESAT-6 برای تشخیص آنتی بادی ها علیه مایکوباکتریوم بوویس بیماری زا در گاو

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

پیشینه:

 سل گاوی (bTB) یک بیماری مهم باکتریایی است که سبب ضرر اقتصادی قابل توجهی در سراسر جهان می شود.

هدف

مطالعه ما بر پایه استفاده از روش پلاریزاسیون فلورسنس (FPA) بود که از پروتیین ESAT-6 لیبل شده با فلورسیین برای شناسایی آنتی بادی های مایکوباکتریوم بوویس در سرم گاوی استفاده می کند.

روش کار

پروتیین ESAT-6 در FPA مورد استفاده قرار گرفت. راکتورهای سل گاوی توسط تست داخل جلدی مقایسه ای (CID) و تست اینترفرون گاما (IFN-γ) مثبت تشخیص داده شدند. آنتی بادی ها علیه مایکوباکتریوم بوویس با استفاده از یک ردیاب نشان دار شده با فلورسیین ایزوتیوسیانات (FITC) و یک ردیاب نشان دار شده با FITC کشت کامل در گاوهای مثبت شناسایی شدند.

نتایج

از 192 حیوان آزمایش شده برای bTB، 37 حیوان با استفاده از هر یک از دو روش CID یا IFN-γ مثبت بودند. با استفاده از مقادیر mP بدست آمده از 5 نمونه کشت مثبت سرم، مقدار قطع بیش از mP 127 بهترین تمایز را بین حیوان های bTB مثبت و منفی ارایه کرد. نتایج ESAT-6 حاصل از FPA در مقایسه با نتایج CID، 9/92% حساسیت و 6/64% ویژگی و در مقایسه با نتایج IFN-γ، 7/95% حساسیت و 49% ویژگی را نشان داد. FPA با استفاده از ESAT-6 لیبل شده با FITC به عنوان یک ردیاب، دارای حساسیت (7/95%) و ویژگی (1/49%) بهتری در مقایسه با آزمون IFN-γ در پاسخ ایمنی همورال در حیوانات است.

نتیجه گیری: 

این مطالعه نشان داد که پروتیین ESAT-6 به عنوان یک آنتی ژن می تواند در تشخیص bTB با استفاده از یک آزمون همورال کاربردی و حساس مورد استفاده قرار گیرد.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
204 تا 209
لینک کوتاه:
magiran.com/p2501450 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!