کارایی نوار ترانس - اوبتوراتور (TOT) در درمان بی اختیاری استرسی ادرار، گزارش موارد

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
پیش زمینه و هدف

بی اختیاری ادراری یکی از مشکلات شایع بهداشتی زنان است که دارای تاثیر منفی بر کیفیت زندگی زنان ازلحاظ فیزیکی، روانی و اجتماعی است. هدف از مطالعه حاضر ارزیابی اثربخشی و ایمنی جراحی بی اختیاری استرسی ادرار با روش نوار ترانس اوبتوراتور (با حداقل تهاجم) بود.

مواد و روش کار

در این مطالعه مقطعی، 30 زن مبتلا به بی اختیاری استرسی ادرار که در فاصله مرداد 1395 تا آذر 1396 تحت عمل TOT در بخش زنان و زایمان بیمارستان مطهری ارومیه قرار گرفتند، وارد مطالعه شدند. بیماران قبل از عمل مورد معاینه بالینی، تست سرفه در وضعیت لیتوتومی با مثانه پر و ارزیابی حجم باقیمانده ادراری با سونوگرافی قرار گرفته بودند.

یافته ها:

 میانگین ± انحراف معیار سن بیماران 62/7±7/43 سال بود که بین 30 تا 58 سال متغیر بود. بیماران در ماه های 1 و 6 پس از جراحی پیگیری شدند. میانگین مدت زمان جراحی حدود 20 دقیقه بود. میزان بهبودی بیماران 100 درصد بود و هیچ یک از بیماران دچار شکست درمان یا عوارض جراحی نشدند..

نتیجه گیری: 

در این مطالعه، جایگذاری نوار ترانس ابتوراتور روش بی خطر، موثر و کم عارضه شناخته شد. همه بیماران از نتایج جراحی رضایت مندی داشتند. با توجه به تعداد نسبتا کم افراد موردمطالعه، توصیه می شود مطالعات بیشتر به ویژه با تمرکز بر ارزیابی کیفیت زندگی با پرسش نامه های استاندارد در زمینه مشکلات ادراری زنان انجام شود. همچنین مطالعات کارازمایی بالینی در زمینه مقایسه TOT با روش های جراحی استاندارد موجود در درمان بی اختیاری زنان طراحی و اجرا شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
212 تا 219
لینک کوتاه:
magiran.com/p2508355 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!