مدل بازاریابی شخصی اعضای هیات علمی (موردمطالعه:دانشگاه های استان اردبیل)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه

دانشگاه با هدف ترویج، انتقال دانش و تربیت نیروی انسانی در زمینه های مختلف علم و فنون به آموزش عالی و پژوهش می پردازد. این امر نیازمند هیات علمی توانمند است. لذا برخی از اعضای هییت علمی درصدد بازاریابی شخصی، برند سازی و سرآمد بودن درسطح منطقه، استان یا کشور می باشند.

هدف

هدف تحقیق حاضر، «ارایه مدلی برای بازاریابی شخصی اعضای هیات علمی دانشگاه ها» درقلمرو مکانی استان اردبیل مابین سالهای 1396 تا 1399 می باشد.

روش ها

روش تحقیق ترکیبی از روش های کمی و کیفی بوده. اطلاعات بخش کیفی از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با 20 نفراز صاحب نظران بازاریابی و اعضای هییت علمی از دانشگاه های دولتی و آزاد استان اردبیل جمع آوری شده است، و با کدگذاری، ابعاد و مولفه های تحقیق، شناسایی و مدل اولیه تحقیق، طراحی شده است. با استفاده از این مدل و یافته های بخش کیفی، پرسشنامه ای طراحی شد که روایی آن توسط روایی همگرا و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ تایید شد. نمونه 373 نفر از سایر اعضای هییت علمی از دانشگاه های دولتی و آزاد استان بود. با استفاده از مدل معادلات ساختاری، ابعاد مدل بازاریابی شخصی اعضای هییت علمی دانشگاه های اردبیل یافت شد.

یافته ها

براساس یافته های حاصل از مدل معادلات ساختاری، مولفه های مهارت های اجرایی  (0.813)، مهارت های علمی  (0.886) و مهارت های نگرشی  (0.783) از مهارت های بازاریابی شخصی اعضای هییت علمی هستند. همچنین برازش مدل نشان دهنده مطلوبیت مدل تحقیق است.

نتیجه گیری

با تکیه بر نتایج این تحقیق می توان گفت اعضای هیات علمی دانشگاه ها برای دستیابی به مهارت های شخصی، نیازمند کسب مهارت های علمی، اجرایی و نگرشی هستند.

زبان:
فارسی
صفحات:
115 تا 132
لینک کوتاه:
magiran.com/p2509495 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!