واکاوی الزامات دولت در برآوردن امنیت غذایی مردم

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

تغذیه از مهمترین ارکان حفظ و استمرار زندگی بشر بوده و از ضروریات اولیه بشر برای ادامه حیات می باشد. بدین جهت تامین و بر آوردن امنیت غذایی از مسیولیت های مهم دولت جهت تامین سلامتی جسمانی انسانها از جمله حقوق بنیادینی است که برای حفظ و استمرار حیات نوع بشر ضروری است.مرور انتقادی: امروزه یکی از دغدغه های بنیادی دولتها فراهم نمودن امکان دسترسی مردم به غذای کافی و سالم می باشد. این خواسته و نیاز اساسی زمانی حاصل می شود که مردم در همه اوقات به مقدار کافی مواد غذایی با کیفیت متناسب با نیازهای خود مصرف کنند. دولت ها در قبال این موضوع مهم مسیول هستند، چرا که در صورت کم کاری و نادیده انگاشتن آن ها سلامت شهروندان به خطر می افتد و زیان های جبران ناپذیری به بار خواهد آمد.

هدف این مقاله با روش توصیفی تحلیلی به مسیولیت و الزام دولت در قبال حق بر امنیت غذایی می پردازد. و درصدد پاسخ به پرسش هایی از جمله اینکه مسیولیت دولت ها در خصوص تامین غذای شهروندان چیست؟بحث: تامین امنیت غذایی مسیله اساسی است که دغدغه اصلی مردم بوده و دولت در قبال آن مسیول می باشد که این مقاله با نظرات محققینی همچون رهبر و اجلالی همسو می باشد.دولت در قالب سند چشم انداز و همچنین با تصویب قوانینی مدون تا حدی توانسته است که امنیت غذایی را برآورده کند. تامین غذا و تغذیه مناسب از پیش شرط های توسعه و سلامت جامعه است.

زبان:
فارسی
صفحات:
3669 تا 3682
لینک کوتاه:
magiran.com/p2548771 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!