ارائه یک مدل ریاضی چندهدفه یکپارچه زمان بندی و جریان مالی پروژه های تولیدی و استفاده الگوریتم های فراابتکاری کشتل و شبیه سازی تبرید

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

امروزه سازمان های پروژه محور چندین پروژه موازی دارند که می تواند به صورت موازی شروع به برنامه ریزی کنند و اکثر این شرکت ها با بحران های تامین اعتبارات مالی در جهت به ثمر نشستن پروژه ها روبرو هستند از سوی دیگر با تکمیل پروژه های اجرایی و واگذاری آن به حامی مالی یا کارفرما، سود مناسبی را نصیب سازمان می کند. در صورت انتخاب نامناسب پروژه ها برای شروع و عدم هماهنگی میان منابع مالی پروژه ها، علاوه بر از دست دادن منابع مالی سازمان، سبب شکست ساختار سازمانی و توقف پروژه های جاری در سازمان می شود. ازاین رو در این پژوهش یک مدل برنامه ریزی ریاضی مختلط عدد صحیح غیرخطی (MINLP) چندهدفه ارایه شد. مدل ریاضی این پژوهش شامل اهداف چندگانه بیشینه سازی سود حاصل از انتخاب پروژه تولیدی، کمینه سازی هزینه و ریسک اجرایی پروژه ها می باشد. همچنین اطلاعات مربوط به پارامترهای مدل ریاضی بر اساس فیش برداری از شرکت عمرانی ساخت و تولید کیسون استفاده شده است. درنهایت مدل ارایه شده با دو الگوریتم MOSA و MOKA ارزیابی و اعتبارسنجی شدند و در اعتبارسنجی انجام شده در مورد مطالعه و بر اساس عملکردی جواب های بهینه، نشان داده شد که الگوریتم MOSA از کارایی بالاتری برخوردار است.

زبان:
فارسی
صفحات:
17 تا 31
لینک کوتاه:
magiran.com/p2572744 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!