تحلیل حذف برنامه نود بر روی لیگ برتر فوتبال ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

تلویزیون مهم ترین و تاثیرگذارترین رسانه در توسعه ابعاد مختلف ورزش می باشد و برنامه نود نیز یکی از مهم ترین، پرمخاطب ترین، پر حاشیه ترین و جنجالی ترین برنامه تلویزیونی می باشد و هر هفته میلیون ها بیننده را پای تلویزیون می نشاند. از این روریال هدف  پژوهش حاضر تحلیل حذف برنامه نود بر  لیگ برتر فوتبال ایران می باشد.

روش شناسی:

 این پژوهش تحلیلی و روش انجام آن آمیخته است. روش نمونه گیری، هدفمند و در دسترس بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه خبرنگاران، مدیران رسانه، مربیان، داوران، ورزشکاران و مدیران باشگاه های فوتبال در سطح کشور بود؛ در مرحله اول پژوهش با استفاده از انجام مصاحبه با 25 نفر از جامعه آماری، عوامل حذف برنامه نود بر روی لیگ برتر شناسایی شد. در مرحله دوم و سوم، عوامل شناسایی شده توسط گروه دلفی (25 نفر) بررسی شد؛ در این دو مرحله عواملی که حداقل 70 درصد دارای پاسخ مثبت بودند برای مرحله بعد باقی ماندند. در مرحله نهایی رتبه بندی عوامل شناسایی شده در سه مرحله قبل با استفاده از پرسشنامه پنج گزینه ای لیکرت انجام شد. پس از جمع آوری با استفاده از تکنیک تاپسیس (TAPSIS) مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

یافته ها

نتایج پژوهش نشان داد که افزایش ناداوری در بازی های لیگ برتر فوتبال موثرترین و عدم حضور مربیان و کادر فنی تیم های لیگ برتر در برنامه های جایگزین برنامه نود کم اثرترین عامل تاثیر حذف برنامه نود بر روی لیگ برتر فوتبال ایران می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به یافته های پژوهش به مسیولان پیشنهاد می شود با تاکید بر برنامه ریزی و پخش دوباره برنامه نود از صداوسیما باعث پیشرفت و شفاف سازی در لیگ برتر فوتبال شوند.

زبان:
فارسی
صفحات:
145 تا 173
لینک کوتاه:
magiran.com/p2580552 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!