بررسی رضایتمندی کارورزان از دوره 28 روزه طب اورژانس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

 در دوره پزشکی عمومی ، دوره کارورزی از مهم ترین مراحل آموزش بالینی است و  عوامل متعددی بر نتایج استراتژی های آموزش تاثیر میگذارد. یکی از مهم ترین این عوامل رضایتمندی دانشجویان از آموزش های ارایه شده می باشد. ما این مطالعه را با هدف بررسی میزان رضایتمندی کارورزان از دوره طب اورژانس طراحی کردیم.

روش کار

 این مطالعه توصیفی- مقطعی بر روی کارورزان طب اورژانس ، در سال 1400 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، اجرا شده است. رضایتمندی کاروزان از این دوره با استفاده از پرسشنامه طراحی شده توسط محققین که روایی و پایایی آن به تایید 7 تن از اساتید گروه رسیده است، بررسی شد. نظرسنجی پس از اتمام دوره و با استفاده از نظر سنجی آنلاین انجام و آنالیز داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS25 انجام شد.

نتایج

 در مجموع84 کارورز در این مطالعه همکاری داشتند که 37 نفر (44%) مذکر و 47 نفر (56%) خانم بودند . در این بین بیشترین امتیاز مربوط به نظارت قاطع برای جلوگیری از واگذاری کشیک ها با 65 مورد(3/89%) موافق بود و کمترین امتیاز مربوط به آموزش ایمنی و آموزش به بیمار با 9 مورد (8/48%) موافق بود . از کارگاه های آموزشی برگذار شده ، بیشترین رضایت از احیا پایه بالغین با 64 مورد (1/76 %) موافق بود.  

نتیجه گیری

 نتایج این نظرسنجی، نشان دهنده ، رضایتمندی بالای 50% فراگیران از دوره اورژانس و کارگاه های برگزار شده ، سرفصل های آموزشی ارایه شده و آموزش اثر بخش در این دوره بود. با توجه به کمترین میزان رضایت (2/51 %)  از آموزش های ارایه شده در مبحث آموزش به بیمار و ایمنی ،این مبحث به سرفصل های آموزشی در دوره اضافه گردید. نظر سنجی دانشجویان راهی موثر جهت شناخت نیازها و در نتیجه ارایه خدمات آموزشی بهتر می باشد.  

زبان:
فارسی
صفحات:
45 تا 53
لینک کوتاه:
magiran.com/p2631839 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!