بررسی کیفیت آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری طبس در دوران پاندمی COVID-19 در سال 1400-1399

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

  بیماری COVID 19 یک بیماری تنفسی است که اولین بار در ووهان چین شناسایی شد. با گسترش ویروس، سیستم آموزشی با یک بحران کاملا جدید و بزرگ روبرو گردید. بیشتر مدارس از مقاطع ابتدایی تا دانشگاه تعطیل گردیدند. هدف مطالعه بررسی کیفیت آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری طبس در دوران همه گیری COVID-19 در سال 1400-1399 می باشد.

روش کار

 این پژوهش یک مطالعه توصیفی مقطعی است و جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری طبس به تعداد 180 دانشجو بود. ابزار اندازه گیری داده ها پرسشنامه محقق ساخته شامل دو بخش: فرم مشخصات دموگرافیک و بخش دوم پرسشنامه بررسی کیفیت آموزش شامل 5 خرده مقیاس (فناوری و زیرساخت، دسترسی و سهولت، آموزش، ارتباطات و رضایت) و 31 شاخص که یک مقیاس 6 درجه ای لیکرت شامل کاملا مخالفم نمره 1 و کاملا موافقم نمره 6 در نظر گرفته شد. جهت روایی ابزار مطالعه از CVR و CVI استفاده شد سپس پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه گردید. تحلیل داده ها نیز با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 22 صورت گرفت. سطح معنی داری کمتر از 05/0 در نظر گرفته شد.

یافته ها

 نمره کل کیفیت آموزش برابر با 56/30 ± 53/108 با دامنه 186- 31 بود. میانگین کیفیت آموزش به روش مجازی بر اساس طیف لیکرت برابر با 60/3 با انحراف معیار 01/1 بود که نشان داد کیفیت آموزش مجازی تقریبا با میانه ابزار (5/3) برابر بود. ازنظر میانگین نمره کل کیفیت آموزش از میانه ابزار بالاتر بود.

نتیجه گیری

 کیفیت آموزش مجازی در مقطع کاردانی رشته فوریت های پزشکی نسبت به سایر رشته های کارشناسی پرستاری و اتاق عمل در سطح مطلوب گزارش گردیده است. این روش به صورت موثر باعث افزایش دانش و نگرش دانشجویان در زمینه های مختلف گردید.

زبان:
فارسی
صفحات:
12 تا 23
لینک کوتاه:
magiran.com/p2649219 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!