تبیین تجربه دانشجویان کارشناسی از گراند راند پرستاری: آنالیز محتوای قراردادی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

گراند راند های پرستاری یکی از عوامل بالقوه برای ارایه شواهد به روز، به پرستاران و دانشجویان پرستاری و استفاده آن در بالین بیمار می باشد. شناسایی زوایای پیدا و پنهان این تجربه می تواند به ارتقای این رویکرد کمک شایانی کند، برهمین اساس مطالعه حاضر با هدف تبیین تجربه دانشجویان کارشناسی پرستاری از گراندراند انجام شده است.

روش بررسی

مطالعه حاضر بخشی از یک مطالعه کیفی با رویکرد ترکیبی مداخله ای متوالی اکتشافی است که با کمک آنالیز محتوای قراردادی در سال 1400-1402 انجام شده است. بدین منظور 25 دانشجو کارشناسی پرستاری ترم 7 که در بخش های مراقبت ویژه تجربه کارورزی به شیوه گراندراند را داشتند، به صورت هدفمند، وارد مطالعه شدند. با کمک مصاحبه های نیمه ساختارمند، عمیق و چهره به چهره با میانگین 40 تا 60 دقیقه تجربه این شرکت کنندگان استخراج و پس از ضبط و پیاده سازی با کمک رویکرد گرانهایم و لاندمن تجزیه و تحلیل شدند. 

نتایج

میانگین سنی این دانشجویان 10.8±21.3 سال بود. از مجموع 25 مصاحبه انجام شده با شرکت کنندگان 423 کد اولیه استخراج شد. بعد از ادغام کدهایی که قرابت محتوایی و معنایی داشتند، سه طبقه  اصلی هدفمندی کارورزی، خروج از آموزش جزیره ای و چالش های درک شده، با 9 زیرطبقه ظاهر شد.

نتیجه گیری

از آن جایی که مشارکت کنندگان در مطالعه در این زمینه ادعا داشتند که با کمک این رویکرد آموزش در بالین هدفمند شده و در واقع آنها با رویکرد جدیدی در آموزش مواجه می شوند پس باید در شناسایی این رویکرد گام برداشته و سعی در رفع چالش های این رویکرد شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
525 تا 536
لینک کوتاه:
magiran.com/p2669646 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!