همه گیر شناسی بیماران مبتلا به پمفیگوس ولگاریس و رژیمهای درمانی به کار گرفته شده در بیمارستان قائم (عج) مشهد در طی سالهای 83-1373

پیام:
چکیده:
مقدمه
برخی از اختلالات روانپزشکی نیاز به بستری در بیمارستان دارند. آگاه بودن از اطلاعات همه گیرشناسی بیماران روان پزشکی بستری کمک شایانی در برنامه ریزی برای این گروه از بیماران می نماید. هدف از انجام این پژوهش بررسی اطلاعات همه گیرشناسی بیماران بستری در بیمارستان روان پزشکی خراسان (ابن سینا) می باشد.
روش کار
این مطالعه توصیفی – مقطعی در بیماران بستری در بیمارستان ابن سینا در نیم سال اول 1382 صورت گرفت. 863 بیمار در طی 6 ماه 1382 بستری شده بودند. که دسترسی به 810 پرونده امکان پذیر بود. مشخصات فردی، سابقه بیماری خانوادگی تشخیص و نوع بیماری در پرسشنامه ای جمع آوری گردید. اطلاعات بدست آمده از پرونده ها با استفاده از نرم افزار اکسل و SPSS پردازش شد.
نتایج
از 810 بیمار مورد مطالعه، 28% زن و 72% مرد بودند. 65% بیماران در گروه سنی 21-40 سال بودند. 73% بیماران ساکن شهر و بقیه ساکن روستا بودند. 55% بیماران بیکار، 18.5% خانه دار و بقیه شاغل بودند.
22% بیماران سابقه بستری قبلی در بیمارستان روان پزشکی داشتند. 26% آنها مواد مخدر مصرف می کردند که شایع ترین آن تریاک بود. 22% بیماران مورد بستری با تشخیص BMD-I، 12% با تشخیص اسکیزوفرنی، 9.5% با تشخیص PTSD و 7.5% به علت سو مصرف مواد بستری شده بودند. باقیمانده بیماران تشخیص هایی چون اختلال افسردگی اساسی، اسکیزوفرنی فرم، اسکیزوفکتیو، اختلالات شخصیت، عقب ماندگی ذهنی، اختلالات روان پزشکی ناشی از بیماران جسمی یا مصرف مواد داشتند.
نتیجه گیری
از آن جا که اکثریت بیماران بستری به علت اختلالات شدید روان پزشکی مثل اسکیزوفرنی و اختلال دو قطبی می باشد. برنامه ریزی درمانی مناسب و برنامه های پیشگیری از عود برای کاهش بستری آنها ضروری به نظر می رسد.
زبان:
فارسی
صفحات:
39 تا 42
لینک کوتاه:
magiran.com/p343036 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!