بررسی عوامل موثر بر دیس لیپیدمی در بیماران دریافت کننده پیوند کلیه

پیام:
چکیده:
مقدمه
هیپرلیپیدمی یک اختلال متابولیک شایع بعد از پیوند کلیه است که در ایجاد بیماری های عروق کرونری نقش داردهدف این مطالعه بررسی شیوع و عوامل موثر بر دیس لیپیدمی بعداز پیوند کلیه می باشد.
روش کار
در یک مطالعه توصیفی مقطعی 103 بیمار دریافت کننده پیوند کلیه در بیمارستان سینا تهران در سالهای 1383 تا 1385 وارد مطالعه شدند. مشخصات فردی، بیماری زمینه ای کلیه، رژیم ایمونوساپرسیو و اطلاعات آزمایشگاهی شامل کلسترول تام، تری گلیسیرید، کراتینین سرم و قند ناشتا بیماران ثبت شد و توسط آزمونهای کای دو و تی تجزیه و0 در نظر گرفته شد. / تحلیل شدند. حد آماری معنی دار در این مطالعه 05
نتایج
39 سال وارد مطالعه /25 ±13/ 58 %) بیمار مذکر با میانگین سنی 9 /3) 41 %) بیمار مونث و 60 /7) از مجموع بیماران، 43198 میلی گرم در دسی ± 158 میلی گرم در دسی لیتر و 43 ± شدند کلسترول تام بیماران قبل و بعد از پیوند به ترتیب 41152 میلی گرم در دسی لیتر و ± معنی دار بود همچنین تری گلیسیرید قبل و بعد از پیوند به ترتیب 78 p< 0/ لیتر با 001معنی دار بود. بین سن، جنس، طول مدت دیالیز قبل از پیوند، بیماری p< 0/ 195±83 میلی گرم در دسی لیتر با 001زمینه ای، دیابت بعد از پیوندو رژیم دارویی ایمونوساپرسیو رابطه معنی داری به دست نیامد.
نتیجه گیری
مطالعه حاضر نشان داد بیماران پیوند کلیه در معرض خطر هیپرلیپیدمی می باشند و بررسی دقیق عوامل خطر در این بیماران ضروری است.
زبان:
فارسی
صفحات:
7 تا 12
لینک کوتاه:
magiran.com/p626023 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!