مقایسه گرایش های موضوعی مطالعه گروه سنی «د» (مقطع راهنمایی) در شهر اهواز طی سال های 1385-1375 با کتاب های موجود در کتابخانه مرکزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهر

چکیده:
هدف از پژوهش حاضر مقایسه گرایش های موضوعی مطالعه گروه سنی «د» (مقطع راهنمایی) در شهر اهواز با کتاب های موجود در کتابخانه مرکزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهر طی سال های 1385-1375 می باشد. داده های مربوط به گرایش های موضوعی مطالعه در دانش آموزان راهنمایی (گروه سنی «د») از یافته های پایان نامه باجی (1385) اقتباس شده است و روش کتابخانه ای برای گردآوری داده های مربوط به دسته بندی موضوعی کتاب های مناسب گروه سنی «د» به کار گرفته شده است. تعداد کل کتاب ها 571 عنوان بوده که از این تعداد 471 عنوان یافت و مورد بررسی قرار گرفته است. در نهایت داده های بدست آمده از توزیع فراوانی کتاب های مناسب گروه سنی «د» در کتابخانه مرکزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز با گرایش های موضوعی مطالعه دانش آموزان دوره راهنمایی مورد مقایسه قرار گرفت. نتیجه کلی پژوهش حاضر مشخص می کند که در بسیاری از موضوع های فرعی مربوط به ده موضوع اصلی، میان نظرات دانش آموزان دوره راهنمایی شهر اهواز و فراوانی کتاب-های مناسب گروه سنی «د» در کتابخانه مرکزی کانون اهواز، تناسب چندانی وجود ندارد. این مساله در موضوع های فرعی مربوط به موضوع های ادبیات کهن، واقع گرا (رمان)، فانتزی، شعر، علوم اجتماعی، علوم تجربی، زندگینامه ها، هنر، بازی و سرگرمی، و کتاب های مرجع، که نه موضوع از ده موضوع اصلی پژوهش را به خود اختصاص می دهند، بیشتر ملاحظه می شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
31
لینک کوتاه:
magiran.com/p859841 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!