بررسی تطابق لبه ای بین دو نوع رستوریشن زیرکونیایی Cercon و Zirkonzahn قبل و بعد از پرسلن گذاری

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
در میان شاخص های متعدد موفقیت یک رستوریشن تطابق لبه ای اهمیت به سزایی دارد و با توجه به افزایش روزافزون استفاده از رستوریشن های تمام سرامیک، بررسی تطابق لبه ای در این رستوریشن ها لازم به نظر می رسد. هدف این مطالعه بررسی و مقایسه تطابق لبه ای بین دو نوع کراون زیرکونیایی Cercon و Zirkonzahn و تاثیر مراحل متعدد پرسلن گذاری بر روی تطابق لبه ای آنها بود.
روش بررسی
ابتدا دای فلزی استاندارد، با خط خاتمه تراش شولدر تهیه شد. 12 کوپینگ Cercon و 12 کوپینگ Zirkonzahn ساخته شدند و تطابق لبه ای نمونه ها بدون سمان شدن در 12 نقطه مشخص دور تا دور مارجین به وسیله استریومیکروسکوپ (با دقت mμ 1/0±) اندازه گیری شدند. پس از پرسلن گذاری مارژینال گپ به همین نحو اندازه گیری شد. شاخص های مرکزی و پراکندگی به وسیله آزمون Multivariate (b) محاسبه شدند.
یافته ها
مارژینال گپ کوپینگ های Cercon، (mμ46/13±67/59) و بعد از پخت پرسلن (mμ37/24±81/65) و کوپینگ های Zirkonzahn، (16/14±75/63) و بعد از پخت (mμ94/21±74/64) اندازه گیری شد. آزمون آماری Multivariate (b) به روش Hotelling trace نشان داد که میزان عدم تطابق لبه ای در دو گروه (Cerconو Zirkonzahn) قبل و بعد از پخت پرسلن تفاوت معنی داری ندارد (05/0
نتیجه گیری
در محدوده این مطالعه سیستم های Cercon و Zirkonzahn تطابق لبه ای قابل قبولی دارند و سیکل های پخت پرسلن باعث تغییر معنی داری در تطابق لبه ای آنها نمی شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 7
لینک کوتاه:
magiran.com/p1113075 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!