طراحی نرم افزار سیستم ثبت بیماری های دهان و فک و صورت براساس آخرین به روز رسانی سیستم طبقه بندی ICD-10 سازمان جهانی بهداشت در سال 2010

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
طبقه بندی موضوعی اساسی در مطالعات کمی هر پدیده است و آن را یک ضرورت در تمام نتیجه گیری های علمی و به عنوان یک شرط لازم برای پیشرفت علم ذکر کرده اند، بنابراین استفاده از یک سیستم ثبت استاندارد برای بیماری ها جهت مقاصد پژوهشی حیاتی است و همچنین می تواند کیفیت خدمات بهداشتی درمانی را بهبود بخشد. در این تحقیق، پس از ارزیابی سیستم های کددهی موجود در زمینه بیماری های دهان و فک و صورت، به منظور بهبود کیفیت خدمات درمانی جامعه نگر، نرم افزاری جهت کددهی و ثبت سیستماتیک بیماری های دهان و فک و صورت طراحی شد.
روش بررسی
براساس آخرین به روزرسانی سیستم کددهی WHO ICD-10 در سال 2010 و با استفاده از نرم افزارهای Vb.net، . Net framework، SQL Server و Microsoft visual studio، نرم افزار استاندارد کددهی و ثبت داده های بیماران بخش بیماری های دهان و فک و صورت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران طراحی شد. داده های تمام بیماران توسط این نرم افزار و براساس کدهای استاندارد ICD-10 کددهی و ثبت شد. همچنین پورتال آنلاینی جهت ثبت ضبط داده های بیماران طراحی شد که می تواند در سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد. با طراحی این نرم افزار روند تشکیل و ثبت پرونده بیماران و روند درمان آنها تسهیل شد. علاوه بر این آرشیوی از اطلاعات بیماران تهیه گردید.
نتیجه گیری
این نرم افزار علاوه بر حفظ اطلاعات بیماران، انجام مطالعات و طرح های تحقیقاتی را به میزان زیادی تسهیل می کند. توصیه می شود که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان صاحب امتیاز این نرم افزار، با توسعه آن به بهبود سیستم کددهی و ثبت بیماری های دهان در دانشکده های دندانپزشکی بپردازد.
زبان:
فارسی
صفحات:
51 تا 60
لینک کوتاه:
magiran.com/p1253760 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!