ارزیابی مقایسه ای ناتریوریک پپتید N-terminal pro-B-type، نیتریک اکساید و اکوکاردیوگرافی جهت تشخیص کاردیومیوپتی اتساعی در سگ ها

پیام:
چکیده:
هدف از این تحقیق ارزیابی اهمیت بالینی ناتریوریک پپتید (NT-Pro BNP)، نیتریک اکساید (NO) و اکوکاردیوگرافی (تست تشخیصی طلایی) در تشخیص کاردیومیوپتی سگ ها می باشد. از 374 مورد ارجاعی، 82 بیمار مبتلا به اختلال قلبی عروقی تشخیص داده شد که 16 بیمار مبتلا به کاردیومیوپتی جهت ارزیابی و استاندارد کردن بیومارکرها انتخاب شدند. افزایش معنی داری (P<0.01) در NT-Pro BNP سگ های مبتلا به کاردیومیوپتی مشاهده گردید. غلظت پلاسمایی NO نسبت به سگ های سالم افزایش معنی دار نشان نداد. حساسیت NT-Pro BNP و NO به ترتیب 72/20% و 62/50% و ویژگی آن ها به ترتیب 93/90% و 89/40% در مقایسه با اکوکاردیوگرافی تشخیص داده شد. همبستگی بین اکوکاردیورافی و NT-Pro BNP، 30/89% با میزان کاپای 0/675 بود که نشان از هماهنگی زیاد بین این دو روش دارد. ارزش پیش گویانه مثبت و منفی به ترتیب 0/765 و 0/925 تخمین زده شد. نتیجه گرفته می شود که احتمالا می توان از NT-Pro BNP و NO در نبود امکانات اکوکاردیوگرافی، به عنوان ابزار تشخیصی جایگزین برای تشخیص کاردیومیوپتی استفاده کرد.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
233 تا 237
لینک کوتاه:
magiran.com/p1344796 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!