رادیکال نفرکتومی لاپاراسکوپیک خلف صفاقی توده های کلیوی

پیام:
چکیده:
زمینه و اهداف
رادیکال نفرکتومی درمان استاندارد تومورهای لوکالیزه کلیه می باشد و اخیرا رادیکال نفرکتومی لاپاراسکوپیک برای درمان تومورهای کلیه رایج می شود. لاپاراسکوپی خلف صفاقی در مقایسه با داخل صفاقی، دارای فوایدی همچون آسیب عروقی و احشایی کمتر، دسترسی آسانتر به عروق کلیوی و جلوگیری از انتشار داخل صفاقی تومور می باشد. با توجه به اینکه در حال حاضر در کشور ما بیشتر از روش لاپاراسکوپی داخل صفاقی استفاده می شود، برآن شدیم تا تجربه خود را در رادیکال نفرکتومی لاپاراسکوپیک خلف صفاقی این بیماران گزارش نمائیم.
مواد و روش ها
در این مطالعه گذشته نگر، 12 بیمار (6 مرد و 6 زن) با توده کلیوی 3 تا 11 سانتیمتری که از سال 1386 تا 1390 که تحت رادیکال نفرکتومی لاپاراسکوپیک خلف صفاقی و خروج کلیه کامل از طریق برش گیبسون با کمک دست قرار گرفته بودند، از نظر میزان عود و عوارض عمل بررسی گردیدند.
یافته ها
متوسط مدت زمان عمل، 32±193 دقیقه و میزان خونریزی حین عمل 48±162 میلی لیتر بود. بستری در بیمارستان پس از عمل 5-2 روز بود.تبدیل به جراحی باز لازم نشد. تزریق خون در طول عمل و پس از جراحی وجود نداشت و عارضه عمده رخ نداد. در متوسط 18± 5/ 47 ماه فالوآپ عود موضعی دیده نشد.
نتیجه گیری
رادیکال نفرکتومی لاپاراسکوپیک خلف صفاقی روشی ایمن، ساده و موثر اما نه چندان آسان می باشد.عوارض، خونریزی، بستری در بیمارستان و طول دوره نقاهت کم است، بنابراین این رویکرد یک گزینه خوب برای موارد انتخابی توده کلیوی می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
62 تا 67
لینک کوتاه:
magiran.com/p1392305 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!