درمان شکستگی های پایلون دیستال تی بیا تیپ C2 و C3 با جا اندازی باز محدود و تثبیت با پین های ترانس آرتیکولار و پلاک های کوچک

پیام:
چکیده:

زمینه ها و

اهداف

درمان ایده آل برای شکستگی پایلون هنوز مورد بحث است. این مطالعه برای ارزیابی پیامدهای بالینی درمان شکستگی پایلون تیپ C2 و C3 (بر اساس طبقه بندی AO/OTA) با استفاده از جااندازی باز محدود و تثبیت با پلاک های کوچک و سیم های کرشنر داخل مفصلی کمکی انجام شده است.

مواد و روش ها

31 شکستگی پایلون تیپ C2 و C3 شامل 5 شکستگی باز در این مطالعه وارد شدند. برای 10 بیمار شامل 5 مورد شکستگی باز تثبیت به وسیله فیکساتور خارجی دربرگیرنده مچ پا بلافاصله انجام گرفت. سایر 21 بیمار به طور موقت با اسپیلینت بی حرکت شدند. در مرحله نهایی شکستگی تیبیا و فیبولا با جااندازی باز محدود و سیم های کرشنر و پلاک کوچک تثبیت شد. ارزیابی رادیولوژیک و کلینیکی در بیماران انجام شد. ارزیابی عملکرد بر اساس سیستم امتیازدهی انجمن پا و مچ پای ارتوپدی آمریکا (AOFAS) اندازه گیری شد.

یافته ها

جااندازی آناتومیک سطح مفصلی در 29 بیمار (94%) مشاهده شد. هیچ موردی از عدم جوش خوردگی و نکروز پوستی مشاهده نشد. عفونت خفیف در 2 بیمار و عفونت عمقی در 1 مورد رخ داد. بدجوش خوردگی در 3 بیمار (9%) مشاهده شد. نتایج کارکردی نهایی بر اساس سیستم امتیازدهی AOFAS در 41/77% بیماران عالی، در 35/19% متوسط و در 22/3% ضعیف بوده است.

نتیجه گیری

جااندازی محدود و تثبیت با پلاک کوچک و سیم کرشنر یک درمان قابل اعتماد برای شکستگی های باز و بسته تایپ C2 و C3 پایلون دیستال تیبیا است.

زبان:
فارسی
صفحات:
12 تا 17
لینک کوتاه:
magiran.com/p1566236 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!