بررسی شیوع هایپوفسفاتمی در کودکان و شیرخواران تحت عمل جراحی قلب باز و تاثیر آن بر پیش آگهی کوتاه مدت بعد از عمل این کودکان

چکیده:
پیش زمینه و هدف
هایپوفسفاتمی در بیماران بدحال بستری دیده می شود و می تواند در نتایج درمان بیماران موثر باشد. بررسی شیوع هایپوفسفاتمی در اعمال جراحی قلب باز در کودکان و تاثیر آن بر پیش آگهی فوری در این کودکان می باشد.
مواد و روش کار
بیماران به دو گروه فسفر نرمال و فسفر پایین تقسیم شدند. در هر دو گروه مدت زمان انتوباسیون، ونتیلاسیون مکانیکی، بستری در بخش مراقبت های ویژه و در بیمارستان و میزان مرگ و میر بررسی شد. اطلاعات به دست آمده تحت بررسی آماری قرار گرفت.
یافته ها
از 102 نفر بیمار 60 نفر (8/58درصد) مذکر و 42 نفر (2/41درصد) مونث بودند. سن بیماران 07/27±36/27 ماه بود. بیشترین سن 6 سال و کم ترین سن 16 روز بود. بیشترین فراوانی تشخیصی سوراخ بین بطنی، سوراخ بین دهلیزی و سوراخ بین بطنی به همراه سوراخ بین دهلیزی می باشد. در بررسی انجام شده برای تغییرات فسفر در طی قبل و بعد از عمل جراحی تفاوت معنی داری مشاهده شد (P=0.015) که بیانگر تاثیر عمل جراحی در کاهش سطوح فسفر سرم می باشد. تفاوت معنی داری ازنظر مدت اقامت در بخش مراقبت های ویژه (P=0.660) و مدت بستری بیمارستانی (P=0.153) و مدت ونتیلاسیون مکانیکی (P=0.833) و طول مدت انتوباسیون بیماران (P=0.389) در بین دو گروه مشاهده نشد.
بحث و نتیجه گیری
هایپوفسفاتمی به عنوان یک عارضه شایع در بین بیماران جراحی قلب رخ می دهد که می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی باشد. جهت بررسی دقیق اثر هیپوفسفاتمی بر پیش آگهی این بیماران مطالعات وسیع تر لازم است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
48
لینک کوتاه:
magiran.com/p1676358 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!