راهکارهای مرتبط با بهداشت دهان و دندان سالمندان در پاندمی ویروس کرونا: یک مطالعه مروری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت در دسترسی به خدمات درمانی در اجتماع، به وضوح نگرانی های عدیده ای به وجود آمده است و زندگی افراد به ویژه سالمندان را با مشکلاتی مواجه ساخته است. سالمندان بیشتر از گروه های سنی دیگر در خطر ابتلا به این ویروس هستند. هدف از این تحقیق بررسی وضعیت خدمات دندانپزشکی سالمندان در دوران شیوع کرونا و ارایه راهکارهای مرتبط با بهداشت دهان و دندان سالمندان در پاندمی کرونا است.

روش بررسی

مطالعه حاضر با روش مروری انجام گرفت. کلیدواژه ها عبارت بودند از: ویروس کرونا و دندانپزشکی، دندانپزشکی و سالمندان، کرونا و سالمندان. مقالات براساس یافته ها و متون مرتبط انتخاب شدند. مقالات انگلیسی زبان با استفاده از موتورهای جستجو Google Scholar،Science direct ،PubMed  و Research Gate انتخاب شدند. منابع در بازه زمانی دی ماه 98 تا مهر ماه 99 مورد بررسی قرار گرفتند.
بر اساس معیارهای ورود و خروج 15 مقاله بررسی شد.

یافته ها: 

یافته های تحقیقات نشان دادند که اغلب پژوهش ها به اهمیت دندان پزشکی سیار و دندان پزشکی از راه دور اشاره داشته اند. در پاندمی کرونا، تشخیص صحیح مشکل بیمار و تعیین بهترین روش درمانی برای فرد سالمند بسیار مهم است و باید از ورود غیر ضروری سالمندان به دندانپزشکی جلوگیری شود.

نتیجه گیری

بسیاری از سالمندان از پیگیری درمان بیماری های دهان و دندان در دوران کرونا، به دلیل ترس از ابتلا به کرونا، هزینه های زیاد دندانپزشکی، عدم دسترسی به خدمات مناسب، ممانعت می کنند و این امر موجب مشکلات جبران ناپذیری در سلامت آن ها خواهد شد. از این رو ارایه راهکارهایی کاربردی جهت سهولت درمان این گروه سنی، پیشنهاد می گردد.

زبان:
فارسی
در صفحه:
9
لینک کوتاه:
magiran.com/p2319370 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!