تاثیر آموزش مجازی آرام سازی بنسون بر خودکارآمدی و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: مقطع زمانی شیوع بیماری کووید 19

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

زمینه و هدف :

در رابطه با سلامت روان، خودکارآمدی بیانگر این مسیله است که فرد دارای خودکارآمدی بالا، توانایی تغییر حالات منفی روانی خود را دارد؛ به عبارتی، باورهای خودکارآمدی قوی، باعث آرامش می شوند و می توانند پیش بینی کننده خوبی برای سلامت روان باشند. از این رو تحقیق حاضر با هدف تاثیر آموزش مجازی روش های آرام سازی بر خودکارآمدی و سلامت روان دانشجویان رشته های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در زمان شیوع کرونا ویروس انجام شد.

مواد و روش ها

پژوهش حاضر از نوع مداخله ای می باشد که به روش تصادفی براساس بلوک های جایگشتی دوتایی در سال 1399 بر روی 26 نفر (مداخله 14 نفر و کنترل 12 نفر) از دانشجویان مقطع کارشناسی هوشبری و اتاق عمل انجام شد. معیارهای ورود به مطالعه شامل مبتلا نبودن به اختلالات روانی و مصرف داروهای روان و همچنین تمایل به شرکت در مطالعه بود. چک لیست مشخصات دموگرافیک و پرسش نامه های استاندارد سلامت روان و خودکارآمدی در هر دو گروه قبل و بعد از مداخله تکمیل گردید.

یافته ها

نتایج مطالعه نشان داد که بین خودکارآمدی (0/05> P) و سلامت روان (0/05> P)دانشجویان در هر دو گروه قبل و بعد از مداخله تفاوت آماری معناداری وجود نداشت.

نتیجه گیری

یافته های مطالعه حاضر نشان داد که روش آرام سازی بنسون بر خودکارآمدی و سلامت روان دانشجویان تاثیری نداشته است از این رو می توان از سایر روش های آرام سازی استفاده کرد.

زبان:
فارسی
صفحات:
616 تا 626
لینک کوتاه:
magiran.com/p2519344 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!