بررسی تغییرات سفالومتریک (دندانی اسکلتی) در بیماران Class III در دوره Mixed dentition متعاقب استفاده از دستگاه Face mask وSlow Maxillary expansion

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
از میان روش های مختلف درمانی برای بیماران Cl III اسکلتال با نقص ماگزیلا، جلو کشیدن ارتوپدیک ماگزیلا به همراهMaxillary Expansion Rapid، روش موثری برای کودکان زیر سنین بلوغ معرفی شده است. مطالعه حاضر با هدف بررسی تغییرات سفالومتریک، متعاقب درمان Face mask به همراه Maxillary expansion Slow، در بیماران Cl III در دوره Mixed dentition انجام گردید.
روش بررسی
دراین مطالعه که به صورتbefore-after انجام شده است، 10 بیمار Cl III که توسط آنالیز مک نامارا و استاینر دارای نقص رشدی ماگزیلا بودند انتخاب شدند و از آنها رادیوگرافی لترال سفالومتری تهیه شد. برای کلیه بیماران، درمان Face mask به همراه Maxillary expansion Slow بکار برده شد. در پایان درمان مجددا ازکلیه افراد رادیوگرافی سفالومتری تهیه گردید. شاخص های سفالومتری اندازه گیری و آنالیز انجام گرفت. تغییرات اندازه و موقعیت ماگزیلا و مندیبل و تغییرات دندانی در طول دوره درمانی با استفاده از Paired sample T Test مورد بررسی گرفت.
یافته ها
افزایش اورجت به میزان 7/1میلی متر، افزایش 6/5میلی متری فاصله Co.ANS و افزایش فاصله Ptm.ANS به میزان 3میلی متر و در نتیجه افزایش ابعاد قدامی خلفی ماگزیلا و همچنین افزایش 5/1میلی متری فاصله Gf.S از نتایج درمان بود که بصورت قابل ملاحظه ای معنی دار بود (05/0>p).
نتیجه گیری
نتایج توجیه کننده تاثیر مثبت استفاده از فیس ماسک همراه با کاربرد Maxillary expansion Slow، در بهبود وضعیت قدامی خلفی ماگزیلا در بیماران Cl III در دوره Mixed dentition می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
77
لینک کوتاه:
magiran.com/p567763 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!