جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « Group Games » در نشریات گروه « علوم انسانی »
-
ضعف در مهارتهای اجتماعی کودکان با آسیبهای متعدد در دوران کودکی و بزرگسالی همراه است. پژوهش حاضر، با هدف بررسی تاثیر بازیهای گروهی بر بهبود مهارتهای اجتماعی کودکان انجام شده است. مطالعه حاضر از نوع مطالعه نیمه آزمایشی، با طرح پیش آزمون، پس آزمون، پیگیری و با گروه کنترل بود. از میان کودکان 6-5 ساله مراکز پیش دبستانی واقع در منطقه 2 شهر تهران و با مهارت اجتماعی ضعیف، با روش نمونه گیری هدفمند، 30 کودک انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) جایگزین شدند. به منظور آموزش مهارتهای اجتماعی، اعضای گروه آزمایش به مدت ده جلسه و دو بار در هفته در بازیهای گروهی شرکت کردند. برای ارزیابی رفتارهای اجتماعی از مقیاس مهارتهای اجتماعی ماتسون استفاده شد. داده های به دست آمده با آزمون آماری تحلیل واریانس آمیخته آنالیز شدند. نتایج نشان داد که بازیهای گروهی بر بهبود مولفه های مهارتهای اجتماعی شامل مهارتهای اجتماعی مناسب، رفتارهای غیراجتماعی، پرخاشگری، برتری طلبی و رابطه با همسالان در کودکان پیش دبستانی موثر است (0/05 > p). بر این اساس، متخصصان فعال در حوزه کار با کودکان می توانند در کنار سایر مداخلات از بازیهای گروهی نیز به منظور اصلاح و تقویت مهارتهای اجتماعی در کودکان بهره ببرند.
کلید واژگان: مهارتهای اجتماعی, بازیهای گروهی, کودکان پیش دبستانی}Weaknesses in children’s social skills could lead to a number of problems during the adulthood. Aimed at reducing such problems through elimination of those weaknesses by engaging preschoolers in group games, in the present study a sample of 30 preschoolers with weak social skills were randomly placed in two groups of equal size, one of which went through 10 sessions of group games in 5 weeks. The analysis of the collected data revealed a significant improvement (p<0.05) in the group’s social skills, as they exhibited appropriate social skills, avoided anti-social behaviors such as aggression and supremacy, and improved their relationships with their peers. Thus those dealing with children are recommended to use group games, alongside other interventions, to correct and improve children’s social skills.
Keywords: Social Skills, Group Games, Preschool Children} -
از آنجا که درک صحیح فرهنگ شهروندی و ارتقای آن مستلزم آموزش است و با نظر به اهمیت و جایگاه بازی های گروهی در آموزش، در این پژوهش تلاش شده است تا «بازی شهروند و مافیا» به جهت اقبال عمومی، به صورت مطالعه موردی و در جایگاه نمونه ای از بازی های گروهی برای آموزش اصول تربیتی ناظر بر فرهنگ شهروندی، مورد تحلیل قرار گیرد. مبنای این تحلیل، اصول تربیت اجتماعی اسلامی است؛ برهمین اساس، این مهم با روش توصیفی تحلیلی و استنباطی انجام شده است. یافته های پژوهش شامل دو بخش است؛ نخست، احصاء اصول تربیت اجتماعی اسلامی ناظر بر ارتقای فرهنگ شهروندی بنا بر آیات، روایات و دیدگاه اندیشمندان مسلمان و بخش دوم، تحلیل و استنباط اصول تربیتی برگرفته از «بازی شهروند و مافیا»، ناظر بر ارتقای فرهنگ شهروندی. اصول تربیت اجتماعی اسلامی در این حوزه، شامل ده اصل است که از آن میان، چهار اصل ضرورت هدایت گری، مشارکت جمعی، انتخاب آگاهانه و اصل رعایت قانون و نظم اجتماعی در اولویت است. اصول تربیتی برگرفته از بازی شهروند و مافیا برای مطالعه موردی در این پژوهش نیز شامل ده اصل است که از آن میان، اصل لزوم نظارت و رهبری، اصل خرد جمعی، اصل پرورش تفکر انتقادی و اصل جامعه پذیری بیشترین تناظر و همسویی را با اصول تربیت اجتماعی اسلامی دارد؛ در حالی که با چهار اصل نوع دوستی و احترام متقابل، اصل اعتدال و اصل انتخاب همنشین، همسو نیست. عدم توجه به اصل برایت، ترویج شک و تاکید بر دروغگویی نیز از جمله نقاط منفی زمینه ساز بروز استحاله ارزشی، از طریق ترویج این بازی است. نتیجه این است که ساخت بازی هایی مبتنی بر اصول تربیت اجتماعی اسلامی که با جذابیت ها و به دور از القایات نادرست، شهروندان آتی جامعه اسلامی را بهتر با فرهنگ اجتماعی اسلامی آشنا سازد، از ضروریات است.
کلید واژگان: اصول تربیت اجتماعی اسلامی, بازی شهروند و مافیا, بازی های گروهی, فرهنگ شهروندی}Since the correct understanding of citizenship culture and its promotion requires education and considering the importance and place of group games in education, in this research, an attempt has been made to analyze the "Citizen and Mafia Game" for its public interest, as a case study and as an example of group games for teaching the educational principles of citizenship culture. The basis of this analysis is the principles of Islamic social education. Research methodology is descriptive-analytical and inferential. The findings of the research include two parts, first, achieving the principles of Islamic social education regarding the promotion of citizenship culture based on verses, rivaiah, and the views of Muslim thinkers and the second part of the analysis and inference of the educational principles taken from the "Citizen and Mafia Game" regarding the promotion of citizenship culture. The principles of Islamic social education in this area include ten principles, among which four principles are the necessity of guidance, collective participation, informed choice and the principle of observing the law and social order in priority. Ten principles taken from the "Citizen and Mafia Game"as a case study are the principle of the necessity of supervision and leadership, the principle of collective wisdom, the principle of developing critical thinking and the principle of socialization which have the most correspondence and alignment with the principles of Islamic social education. Four principles: altruism and mutual respect, moderation and the principle of partner selection are not aligned. The negative points of this game are lacking attention to the principle of innocence, promotion of doubt and emphasis on lying. As a result, it is necessary to make games based on the principles of Islamic social education, which will introduce the future citizens of the Islamic society better to the Islamic social culture.
Keywords: principles of Islamic social education, Citizen, Mafia game, group games, citizenship culture} -
هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر بازی های گروهی بر قضاوت اخلاقی دانش آموزان پسر پایه سوم ابتدایی بود. این پژوهش، کاربردی و از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه است. جامعه پژوهش شامل تمامی دانش آموزان پسر پایه سوم ابتدایی شهرستان نورآباد دلفان بود که در سال تحصیلی 1400-1399 مشغول به تحصیل بودند. نمونه آماری شامل دانش آموزان پسر پایه سوم بود که به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند. آزمودنی ها شامل 30 دانش آموز پسر در دو گروه 15 نفره بود که به روش تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. در مرحله پیش آزمون، از پرسشنامه های قضاوت اخلاقی (MJT) استفاده شد. بعد از رواسازی پروتکل، گروه آزمایش طی ده جلسه 50 دقیقه ای براساس پروتکل تدوین شده در بازی های گروهی وارد شدند و گروه گواه در شرایط آزمایشی قرار نگرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس و با نرم افزار SPSS نسخه 10 تحلیل شد. یافته ها نشان داد پس از حذف اثر پیش آزمون، بین دو گروه، تفاوت معناداری وجود دارد و میانگین قضاوت اخلاقی کل گروه آزمایش، افزایش یافته است. اندازه اثر به دست آمده (802/0=ŋ) بر تاثیر بالای بازی های گروهی در تبیین واریانس متغیر قضاوت اخلاقی دانش آموزان صحه می گذارد. درنتیجه می توان از بازی های گروهی به عنوان بخشی از برنامه های توانمندسازی دانش آموزان استفاده کرد.کلید واژگان: بازی های گروهی, قضاوت اخلاقی, پایه سوم ابتدایی, شبه تجربی}The purpose of this study was to investigate the effect of group games on the moral judgment of third grade male elementary students. In this applied research, a pre-test-post-test with control group was conducted. The research population consisted of all third grade elementary school students in Nourabad Delfan enrolled in the school year 2021-2022. The samples consisted of third generation boys selected through product sampling. The subjects were 30 male students randomly divided into two groups of 15. Moral Judgment questionnaires (MJT) were used in the pretest phase. After protocol validation, the experimental group entered into group games based on the protocol in 10 sessions of 50 minutes and the control group did not participate in the experimental conditions. Data were analyzed using analysis of covariance. SPSS 10 software was used. The results showed that there was a significant difference between the two groups after the pretest was removed and that the average ethical judgment of the entire experimental group had increased. The effect size (ŋ =0.802) confirms the high influence of group games in explaining the variance in students’ ethical judgment. Consequently, group games can be used as part of the empowerment.Keywords: Group games, Moral judgment, Third-Grade Students, Quasi-Exprimental}
-
نتایج پژوهش ها حاکی از آن است که کودکان دارای نشانگان داون، دچار مشکلات رفتاری میباشند. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش بازی های گروهی بر مشکلات رفتاری دانش آموزان با نشانگان داون است. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی است و طرح آن به شکل پیش آزمون– پس آزمون با گروه کنترل میباشد.کودکان پس از مصاحبه تشخیصی به منظور انتخاب برای حضور در جلسه های گروه و احراز معیارهای ورودی به عنوان آزمودنی، انتخاب شدند. کودکان انتخاب شده به طور تصادفی در گروه آزمایشی و یک گروه کنترل قرار داده شدند. برنامه آموزش بازی درمانی در 12 جلسه 60 دقیقه ای به گروه آزمایش ارایه شد، در حالی که گروه کنترل، آموزش خاصی ندید. همچنین از پرسش نامه مشکلات رفتاری راتر پس از تایید روایی و پایایی، به صورت پیش آزمون و پس آزمون، استفاده گردید. یافته های به دست آمده، نشان می دهد مقدار همبستگی بین پیش آزمون– پس آزمون مشکلات رفتاری از نظر آماری معنادار است(01/0≥ P). بنابراین باید گفت که بازی درمانی برکاهش مشکلات رفتاری این کودکان موثر است و از این رویکرد، می توان برای بهبود کاهش مشکلات رفتاری این کودکان استفاده کرد.
کلید واژگان: بازی های گروهی, مشکلات رفتاری, کودکان مبتلا به نشانگان داون}The results of the research indicate that children with Down syndrome have behavioral problems. The purpose of this study was to investigate the effect of group training on behavioral problems of students with Down syndrome. This is a semi-experimental study. The target population is a semi-experimental The plan was preceded by ours-afterwards, we were in the control group. The children were selected after the diagnostic interview in order to be selected for attending the group sessions and the entrance criteria as the subjects. The selected children were randomly assigned to the experimental group and one control group They are placed for the test group by the researcher individually Group therapy group sessions were held. The meeting consultation sessions were again compared to those achieved by the groups. The pilot group received a group intervention based training intervention and the control group did not receive any intervention. Were compared and using the Rutter Behavioral Disorders Questionnaire, which was used after the confirmation of validity and reliability before and after the exercise. Therapeutic training program was presented to the experimental group in 12 sessions of 60 minutes, while the control group did not receive any special training. Findings obtained using soft SPSS 12 and the univariate covariance analysis showed that the training did not affect their behavioral problems. The correlation between pre-test and post-test behavioral problems was statistically significant (P <0.01). Based on the findings, it should be noted that therapeutic games have been effective in reducing the behavioral problems of these children, and this approach can be used to improve the reduction of these children's behavioral problems.
Keywords: Group Games, Behavioral Problems, Children with Down Syndrome} -
هدف پژوهش اثربخشی بازی های گروهی در پیشگیری از اضطراب مدرسه و بهبود خودپنداره کودکان دبستانی بود. روش پژوهش نیمه تجربی و طرح آن به صورت دوگروهی (گروه آموزش و گواه) همراه با دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری آن متشکل از همه کودکان دختر دبستانی 12 تا 13 ساله شهر تهران در سال 94 -95 بود که 30 نفر از دانش آموزان به صورت نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. از پرسشنامه خودپنداره ی مربوط به مدرسه ایی سنچندر، چک لیست جمعیت شناختی و مقیاس اضطراب مدرسه استفاده گردید. تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس انجام شد. نتایج مطالعه نشان داد که این نمرات دارای همبستگی معناداری با نمرات اضطراب مدرسه و خودپنداره تحصیلی بوده است که با تحلیل کوواریانس این اثر کنترل شده است. با توجه به نتایج بازی های گروهی تفاوت معناداری در نمرات اضطراب مدرسه و خودپنداره تحصیلی گروه های کنترل و آزمایش ایجاد کرده است به نحوی که بازی های گروهی 75 درصد از تغییرات اضطراب مدرسه و 70 درصد از تغییرات خودپنداره تحصیلی را تبیین می کند (05/0≥P). نتایج این پژوهش، برای تحقیقات آینده درزمینه کاربرد بازی های گروهی در پیشگیری از اضطراب مدرسه و بهبود خودپنداره دانش آموزان تلویحاتی را در بردارد.
کلید واژگان: بازی های گروهی, اضطراب مدرسه, خودپنداره ی تحصیلی}The purpose of this study was to determine the effectiveness of group games in preventing school anxiety and improving the self-concept of primary school children. A quasi-experimental study was conducted in two groups (pre-test and post-test). The statistical population consisted of all 12 to 13 year old school children in Tehran in 2015-16 that 30 students were selected by stratified sampling. Self-concept questionnaire related to Sanchez school, demographic checklist and school anxiety scale were used. Data analysis was performed using covariance analysis. The results showed that these scores were significantly correlated with school anxiety and academic self-concept, which were controlled by covariance analysis. According to the results of group games, there is a significant difference between school anxiety and academic self-concept scores in the control and experimental groups (P≤0.05). The results of this study include implications for future research on the application of learning and study strategies in preventing school anxiety and improving students' self-concept.
Keywords: Group games, school anxiety, Academic self-concept} -
پژوهش حاضر، با هدف بهبود مهارت های اجتماعی از راه بازی های گروهی با کنترل هوش هیجانی مادران مورد بررسی قرار گرفت. در روش نیمه آزمایشی حاضر، با طرح پیش آزمون -پس آزمون با گروه کنترل، از طریق نمونه گیری تصادفی، از میان 100 کودک 6-5 ساله مهدکودک و مرکز پیش دبستانی واقع در منطقه 2 شهر تهران،30 کودک با مهارت های اجتماعی پایین، انتخاب و در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) جایگزین شدند. هوش هیجانی مادران آن ها نیز سنجیده شد. برای، آموزش مهارت های اجتماعی، اعضای گروه آزمایش به مدت 10 جلسه در بازی های گروهی شرکت کردند. ابزارهای پژوهش شامل: پرسشنامه مهارت های اجتماعی محقق ساخته و پرسشنامه هوش هیجانی سیبریاشرینگ بود. داده های پژوهش با آزمون تحلیل کوواریانس، پردازش شدند. نتایج نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی از راه بازی های گروهی در کودکان پیش دبستانی بر بهبود مهارت های اجتماعی (01/0>p) آن ها موثر است. و آموزش مهارت های اجتماعی با کنترل هوش هیجانی مادران (05/0>p)بر بهبود مهارت های کودکان موثر نیست. همچنین، یافته های جانبی با استفاده از آزمون t دو گروه مستقل حاکی از آن بودند که دخترها در پس آزمون (05/0P <) در مقایسه با پسرها و کودکان 6 ساله در پس آزمون (05/0P <) در مقایسه با کودکان 5 ساله از مهارت های اجتماعی بیشتری برخوردارند. همچنین نتایج آزمون واریانس تک متغیره نشان داد تحصیلات مربی ها نیز تاثیری بر مهارت های اجتماعی کودکان ندارد. (در پیش آزمون 0911/0f=، در پس آزمون 035/1f=)کلید واژگان: بازی های گروهی, مهارت های اجتماعی, هوش هیجانی}This research was examined with the aim of improving social skills by using group games with the control of mothers emotional intelligence quotient (EQ). In this semi-experimental study, pretest-posttest randomized group design and random sampling, from 100 children between 6-5 years and pre-elementary center in Tehran, Region 2, 30 children with low social skills, were selected and placed randomly in two groups, test group (15 children) and control group (15 children). Their mothers emotional intelligence quotient (EQ) were evaluated too .The members of test group participated in group games designed by researcher to learn social skills. They participated in these games ten sessions, two times per week. The researcher utilized two different tools to evaluate social skills and emotional intelligence quotient (EQ). Schemes in this research were computed by covariance analysis statistic test. Research results showed that teaching social skills in pre-elementary children by using group games improves their skills effectively. (p0/05). Also, Lateral Results using independent t test were showed that who girls in post-test than boys (pKeywords: social skills, Group games, Emotional Intelligence Quotient}
-
زمینههدف از انجام پژوهش حاضر، تعیین تاثیر بازی های گروهی و محلی بر افزایش مهارت های اجتماعی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی 16 تا 19ساله بود.روشروش پژوهش آزمایشی با طرح پیش آزمون–پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش را دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه کم توان ذهنی شهر مشهد تشکیل می دادند. در نمونه گیری 60نفر به روش در دسترس از دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه کم توان ذهنی ساکن در خوابگاه هنرستان تنباکوچی شهر مشهد انتخاب و سپس به صورت تصادفی در 2گروه (30نفر گروه آزمایش و 30نفر گروه گواه) جایدهی شدند. گروه آزمایش طی 10جلسه، 10نوع بازی گروهی و محلی را انجام دادند و گروه گواه در لیست انتظار قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده های پژوهش، پرسش نامه مهارت های اجتماعی ماتسون بود. داده های گردآوری شده با استفاده از روش تحلیل کوواریانس تحلیل شدند.یافته هاتحلیل داده ها نشان داد که در مرحله پس آزمون، بین 2گروه آزمایش و گواه، در مهارت های اجتماعی تفاوت معنادار وجود دارد (05/0>P).نتیجه گیریازآن جا که بازی یک فعالیت خوشایند است، دانش آموزان سعی می کنند رفتارهای مناسب خود را افزایش دهند تا برای ادامه بازی در گروه بمانند. ازاین رو می توان گفت بازی های گروهی و محلی می تواند باعث افزایش مهارت های اجتماعی دانش آموزان کم توان ذهنی شود.
واژه های کلیدی:کلید واژگان: بازی های گروهی و محلی, مهارت های اجتماعی, دانش آموزان کم توان ذهنی}BackgroundThe purpose of this study was to investigate the effectiveness of the local and group games social skills of mentally retarded male students 16 to 19 years.MethodThis study was a experimental study design with pre-test and post-test, and with experimental and control groups. The statistical population of this study was mentally retarded male students in first term secondary school in the Tanbakoochi dormitory Mashhad. 60 students were chosen and randomly assigned to two control and experimental groups. The experimental group was exposed in ten sessions local and group games and the control group were on a waiting list. Data were collected by the children's social skills assessment checklist Matson Data were analyzed using ANCOVA.ResultsData analysis showed that the post-test between the experimental and control groups, there is a significant difference in the rate of social skill (PConclusionSince the game is a fun activity, students trying to increase their good behavior to continue playing in the group; Thus the, local and group games can increase social skills of students with mental retardation.Keywords: Local, group games, Social skills, Students with mental retardation} -
زمینهآنچه برای آینده مورد نیاز است پرورش مهارت تفکر خلاق است. در این راستا بهبود و ارتقاء تفکر خلاق در کودکان، به عنوان یکی از مهارت های مورد نیاز عصر ارتباطات، مستلزم تناسب و به کارگیری الگوها و روش های طراحی آموزشی نوین است.هدفپژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازی های آموزشی گروهی مبتنی بر الگوی محیط یادگیری سازنده گرا بر پرورش مهارت تفکر خلاق کودکان پیش دبستانی صورت گرفته است.روشاین پژوهش به روش نیمه تجربی و با استفاده از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل اجرا شده است. جامعه آماری این پژوهش، شامل کودکان دختر و پسر مراکز پیشدبستانی تحت پوشش بهزیستی شهر همدان در سال تحصیلی 94-1393 بودند که به روش نمونه گیری خوشه ایانتخاب و به صورت تصادفی به تعداد 24 نفر در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند.در ابتدا از آزمون هوشی وکسلر به صورت انفرادی برای هر دانش آموز اجرا شده است و پس از نمره-گذاری بر اساس نمرات این آزمون، کودکان به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند. برای گردآوری داده ها، ابتدا از آزمون خلاقیت تصویری تورنس فرم ب به عنوان پیش آزمون برای هر دو گروه کنترل و آزمایش استفاده شد. بازی های گروهی مبتنی بر محیط یادگیری سازنده گرا به مدت8 جلسه تنها در گروه آزمایش توسط کودکان اجرا شد. در پایان آموزش، مجددا از دو گروه پس آزمون خلاقیت به عمل آمده است.یافته هانتایج حاصل از تحلیل کوواریانس چند متغیره نشان داد که آموزش به سبک بازی های گروهی بر پرورش مهارت تفکر خلاق کودکان پیش دبستانی تاثیر دارد.بحث و نتیجه گیرینقش بازی آموزشی گروهی در روند رشد جسمانی و روحی- روانی کودکان انکارناپذیر است. آموزش لذت بخش، رویکردی است که در آن کودکان بازی می کنند و یادگیری با فعالیت های لذت بخش صورت می گیرد. از دیدگاه روان شناسی، بازی کار کودک است و بر همه جنبه های رشد کودک از جمله جنبه های بهداشتی، روانی، افزایش مهارت در برنامه ریزی، توانایی حل مساله، خلاقیت، دست یافتن به دور اندیشی، رشد زبان و بخصوص تفکرخلاق موثر است. این پژوهش نیز نشان دادکه آموزش به سبک بازی های گروهی میتواند با روندی خوشایند و لذتبخش، مهارت تفکر خلاق کودکان را افزایش دهد.کلید واژگان: بازی های آموزشی, تفکر خلاق, محیط یادگیری سازنده گرا, کودکان پیش دبستانی}BackgroundTraining creative thinking skill is what is needed for the future. In this way, improvement and enhancement of creative thinking in children, as a necessary skill in the age of communication, is a required proportionality and applying new educational designing patterns and methods.
PurposeThe present research has been conducted with the aim of investigating the effect of educational group game based on constructivist learning environment pattern on training creative thinking skill of preschool children.
MethodThis semi-empirical research has been implemented using pre-test and post-test control group. Statistical population of the study consisted of the children of preschool institutions under the guise of State Welfare Organization of Iran in Hamadan city in school year of 2013-2014 which were selected using randomized cluster sampling method equal to 24 individuals in two groups of test and control. Form B of Torrance test of creativity thinking as pre-test and post-test was used in order to measure components of creativity, and group games were run for eight sessions just in test group.
ResultsResults of covariance analysis indicated that training in the style of group games has some effect on training creative thinking skill of preschoolers.
Discussion andConclusionTraining in the style of group games can increase childrens creative thinking skill by a pleasant and enjoyable process.Keywords: Group games, Creative thinking, Constructivist learning environment, Preschool children} -
هدف از این پژوهش، بررسی میزان اضطراب رقابتی دانشجویان دختر شرکت کننده در ششمین المپیاد فرهنگی- ورزشی دختران دانشجوی سراسر کشور در سال 1381 در رشته های ورزشی انفرادی و گروهی است. آزمودنی های تحقیق، 573 دانشجوی دختر ورزشکار در رشته های انفرادی (دو میدانی، تنیس روی میز، شطرنج) و گروهی (بسکتبال، والیبال، هند بال) دانشگاه های مختلف شرکت کننده در المپیاد بودند. نتایج این پژوهش نشان داد که بیشترین میانگین عامل شناختی و جسمانی اضطراب به ورزشکاران شطرنج و کمترین آن به ورزشکاران بسکتبال تعلق دارد. بیشترین میانگین عامل اعتماد به نفس در ورزشکاران والیبال و کمترین آن در ورزشکاران شطرنج دیده شد. علاوه بر این، بیشترین میانگین اضطراب رقابتی در ورزشکاران شطرنج و کمترین آن در ورزشکاران بسکتبال دیده شد.
کلید واژگان: اضطراب, دانشجویان دختر, المپیاد فرهنگی ورزشی سراسر کشور, رشته ی انفرادی, رشته ی اجتماعی}The main objective of the present study is to examine the competitive anxiety of students who participated in the 6th Countrywide Cultural- Sportive Olympiad for Female Students in Individual and Group Games in 2002. The determination of the competitive anxiety level of the athletes participating in individual and group games was the main concern of this research. The statistical population included all female athletes who participated in different sport fields in the Olympiad. The statistical sample involved 573 students of different universities participating in individual games (track and field, table tennis and chess) and group games (basketball, volleyball and handball).The results showed that:- The highest mean of the cognitive and physical factors of anxiety isallocated to the chess players and the lowest mean to the basketball players.- The highest mean of self-confidence factor is achieved by the volleyballplayers and the lowest mean by the chess players.- The highest competitive anxiety mean is in the chess players and the lowestin the basketball players.Keywords: Anxiety, Female Students, Countrywide Cultural, Sportive Olympiad, Individual Games, Group Games}
- نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شدهاند.
- کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شدهاست. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
- در صورتی که میخواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.